Kaip pasirinkti domeną?

Jūs nusprendėte pradėti kurti interneto svetainę savo verslui (arba kažkokiam kitam projektui). Kaip minėjome viename iš savo straipsnių „Kas yra domenas?“ – pradėti reikia būtent nuo jo (nuo domeno). Tai gi kaip pasirinkti domeną?

Pirmas žingsnis – sprendžiame kokį domeno tipą pasirinkti. Ar Keyword domain – domeną sudarytą iš raktažodžių, ar brand name domain – interneto svetainės vardą kuris skambės kaip prekinis ženklas.

Kartais galima pabandyti kombinuoti domeną sudarytą iš raktažodžių ir svetainės vardą kaip prekinį ženklą. Bet apie tai vėliau.

Renkamės domeną sudarytą iš raktažodžių.

Pradėti reikia nuo Jūsų veiklos rūšies. Kitaip sakant – pabandykite ant popieriaus lapo surašyti Jūsų verslo (įmonės) teikiamas paslaugas. Jeigu kažką parduodate – parduodamų prekių tipą.

Iš išrašytos ant popieriaus informacijos pasistenkite išsirinkti pačią aktualiausią. Turi likti 2 ar 6 raktiniai žodžiai charakterizuojantys Jūsų veiklos tipą. Iš jų – pasirinkite tik kelis. Geriausias pavadinimo variantas – 2 raktažodžiai. Pavyzdžiui: tapetų klijavimas arba batų parduotuvė.

Domenas turi skambėti.

Svetainės adresas turi lengvai ir aiškiai skambėti. Pavadinime venkite dviprasmybių ir sunkių konstrukcijų. Domeno vardas turi būti kaip įmanoma trumpesnis. Čia veikia taisyklė – „pasakyk telefonu“. Kaip tai veikia? Jūs sugalvojote pavadinimą, paskambinate draugui ir paklausiate – kaip jam patinka toks pavadinimas. Jeigu Jūsų neperklaus dėl pavadinimo rašybos ar tarimo – reiškia domeno vardas sugalvotas gerai. Kitaip sakant, jei nereikia aiškinti kaip rašosi – reiškia viskas yra gerai.

Brūkšniai ir simboliai

Atsižvelgiant į mūsų pastraipą aukščiau, patys suprantate, kad kažkam diktuoti adresą su brūkšniais ar kitais simboliais – yra nieko gero. Venkite brūkšnių ir kitų nereikalingų simbolių. Tas pats ir su skaičiais. Jeigu yra galimybė – geriau jų nenaudoti.

LT, EU, COM ar dar kažkas?

Šitoje vietoje viskas aišku savaime. Galūnės nustato Jūsų verslo lokaciją arba papildomą tipą. Tačiau yra svarbu žinoti, kad Jūsų konkurentai gali užregistruoti tokį patį interneto svetainės vardą kaip Jūsų, tik su kita galūne. Tad jeigu yra galimybę – registruokite sau visas 3 pagrindines (LT, EU ir COM). Tinklalapį kurkite ant LT vardo o kitus tiesiog nukreipkite (peradresuokite) į LT domeną.

Renkamės brand named domeną.

Kaip ir minėjome, domenas gali būti ir tiesioginis Jūsų įmonės (prekinio ženklo) pavadinimas. Pavyzdžiui: akmelita.lt arba evita.lt. Tačiau tokiam domeno tipui reikės atiduoti labai daug laiko. Čia galioja tokia taisyklė – pradžioje tu reklamuoji vardą, o po to vardas reklamuoja tave. Kiek įdėsi į vardą – tiek vardas įdės į tave.

Tokie domenai, savaime aišku, irgi turi aiškiai skambėti ir būti trumpais. Galima sugalvoti tokį vardą, kuris skambės kaip šūvis. Aiškiai, trumpai ir gerai įsimins. Su tokiais vardais yra viena nedidelė bėda – juos sudėtingiau iškelti į aukštas pozicijas paieškos sistemose.

Kombinuoti domenai

Šitas „marketingo ėjimas“ tai raktažodžio ir prekės ženklo derinys. Pavyzdžiui: profoto.lt arba vivalangai.lt. Atvirai pasakius – gal ir neblogas variantas. Tačiau geriausia yra domenas iš raktažodžių, arba domenas kaip prekinis ženklas. Kombinuotą domeną labiau norisi priskirti prie brand name domain tipo.

Apibendrinimas

Lietuvos rinkai geriausiai tinka vardai sudaryti iš raktažodžių. Nebent Jūs planuojate labai brangią ir ilgą reklaminę kampaniją savo prekės ženklui. Domenas iš raktažodžių – paprasta ir lengva. Atsiminkime, kad ir paieškos sistemos jį toleruoja geriau negu brand name domain tipą.

Dar vienas svarbus dalykas – visas internetas „mobilizuojasi“. Kaip rodo statistika, didžiąją interneto vartotojų dalį sudaro lankytojai iš mobiliųjų įrenginių. Tai reiškia, kad pirmame telefono ekrane pas daugumą yra „google“ paieškos eilutė į kurią taip ir rašoma: „batų parduotuvė“. Gaunam atsakymą: www.batuparduotuve.lt.

Visi mes esame kažkiek tinginiai ir paprasčiau į telefoną pasakyti „OK google, kebabai į namus“, negu atsiminti kažkokį donnerkebmax.lt (išgalvotas vardas). Sutikite, kad paprasčiau yra pasakyti tai ko mums reikia, negu atsiminti sunku tos paslaugos pavadinimą.

Atsiminkite, kad geras domenas – kaip investicinis auksas

Jeigu turite klausimų, skambinkite mums ir mes būtinai Jums padėsime.
Tel.: +370 683 24 695 arba +370 675 43 676

Rašyti komentarą

Jūsų elektroninio pašto adresas nebus rodomas. Būtini laukeliai yra pažymėti *